Aktualności


Wrzesień 20, 2017

Zdobywaj odznaki w aplikacji Lubię polski

Lubię polski to nowa aplikacja mobilna, przygotowana przez Grupę WM, która dedykowana jest wszystkim sympatykom języka ojczystego. Aplikacja jest częścią kampanii „Lubię polski” adresowaną do mieszkańców Warmii i Mazur, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów i studentów. Kampanię prowadzi Fundacja Instytut Badań i Edukacji Społecznej w partnerstwie z Wydziałem Humanistycznym Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego oraz „Gazetą Olsztyńską”.

– Język polski zasługuje na specjalne traktowanie. I wymaga ćwiczenia. – mówi Ewa Bartnikowska, prezes Fundacji Instytut Badań i Edukacji Społecznej – Nie od dziś wiadomo, że najskuteczniejsza forma kształcenia jest poprzez zabawę. Taką, którą możemy sobie zafundować w każdym miejscu i o każdej porze. Stąd pomysł na aplikację mobilną, którą zawsze możemy mieć przy sobie. To szczególnie ważne w przypadku ludzi młodych. Aplikacja przygotowana do kampanii Lubię polski jest naprawdę świetna i łatwa w korzystaniu, co potwierdzają docierające do nas opinie.

W aplikacji Lubię polski można znaleźć zestawy quizów, w których użytkownicy przetestują swoją  wiedzę z zakresu ortografii, interpunkcji, gramatyki, przysłów, związków frazeologicznych, a także literatury. W każdej kategorii zdobywa się tytuł i specjalną odznakę, którymi możemy pochwalić się swoim znajomym na facebooku. I tak można zostać np. Mistrzem ortografii lub gramatyki, Znawcą literatury lub przysłów albo… Fazeologicznym wymiataczem. Za pośrednictwem aplikacji można także przeczytać cykl rozmów na temat języka polskiego w różnych jego odmianach.

Aplikacje mobilną Lubię polski można bezpłatnie pobrać na Androida ze sklepu Google Play.

https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.wm.quizyjezykowe


Wrzesień 11, 2017

Scenarzyści poszukiwani!

Narodowe Centrum Kultury ogłosiło ogólnopolski konkurs na scenariusz spotu telewizyjnego kampanii Ojczysty – dodaj do ulubionych. Zadanie polega na napisaniu scenariusza trzydziestosekundowego spotu, którego tematem będzie promocja języka polskiego lub działania propagujące poprawne używanie języka ojczystego.

Konkurs skierowany jest do osób w wieku od 13 do 26 lat. Nagrodą główną jest wyprodukowanie przez Narodowe Centrum Kultury spotu telewizyjnego według zwycięskiego scenariusza oraz 3.000 złotych brutto.

Prace konkursowe należy wysyłać w formie wydruku na adres organizatora (ul. Płocka 13, 01-231 Warszawa) z dopiskiem na kopercie „Konkurs na scenariusz spotu „Ojczysty – dodaj do ulubionych”, do 14.09.2017 roku. Ogłoszenie wyników nastąpi 29 września 2017 roku.

Regulamin konkursu dostępny jest na stronie www.nck.pl/ojczysty.

Kampania Ojczysty – dodaj do ulubionych jest prowadzona przez Narodowe Centrum Kultury od 2012 r. Jej celem jest kształtowanie świadomości językowej Polaków i propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny. Została uznana za najlepszą kampanię społeczną 2012 r.


Wrzesień 11, 2017

Z jak Zagadka

„Z jak zagadka” to zabawna historia detektywa, poszukującego znaków diakrytycznych skradzionych literom. Ten krótkometrażowy film animowany  został udostępniony przez Narodowe Centrum Kultury 1 czerwca z okazji Międzynarodowego Dnia Dziecka. Warto zobaczyć i posłuchać. Głosów bohaterom animacji użyczyli: Adam Ferency, Sonia Bohosiewicz, Jarosław Boberek i Andrzej Mastalerz. Animacja powstała w Studiu Bros Fx, które ma na swoim koncie m.in. czołówkę do jednego z odcinków kultowego amerykańskiego serialu „The Simpsons”, nominowaną do prestiżowej nagrody Annie Awards™, a także współpracę z NCK przy animacji do spotu „Ojczysty” (http://nck.pl/ojczysty/313607-spot-pt-ojczysty-walczy-o-nagrode-klubu-tworcow-reklamy/), nagrodzonego w 12. edycji konkursu organizowanego przez Klub Twórców Reklamy KTR.

Film powstał jako część  kampanii społeczno-edukacyjnej Ojczysty – dodaj do ulubionych, prowadzonej przez Narodowe Centrum Kultury od 2012 r. Celem kampanii jest kształtowanie świadomości językowej Polaków i propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny. Została uznana za najlepszą kampanię społeczną 2012 r.


Wrzesień 11, 2017

Nie zabijaj polskich znaków!

Ojczysty – dodaj do ulubionych to kampania Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, prowadzona przez Narodowe Centrum Kultury i Radę Języka Polskiego od 2012 roku. Kampania ma dwa główne cele: propagowanie dbałości o poprawność polszczyzny i kształtowanie świadomości językowej Polaków. Wszystko po to, aby zachęcić jak największą grupę Polaków do tego, by starali się o poprawność językową i rozwijali swoje kompetencje językowe.

A oto nowa odsłona kampanii: